Rozalinda Lelkecske

Apai nagymamámtól kaptam a blog címéül is használt Rozalinda Lelkecske becenevet.

Ezt az oldalt a sütési, főzési, szappankészítési azaz mindenféle alkotási tevékenységem kiírására kezdtem el használni, kiegészítve mindennapjaim élményeivel, lelkem rezdüléseivel.
Most már csak ez utóbbiak teszik ki írásaim nagy részét.

Imádok olvasni, futni, kirándulni, beszélgetni és nevetni!

Szeretem a pszichológiát, a spiritualitást és mindent ami közelebb vihet önmagamhoz.

2012. szeptember 1., szombat

Marhapörkölt zabpelyhes galuskával - a la Bela

A depis reggelemet követően nyakunkba vettük Budapestet, hogy a nevem napjával kiérdemelt futórucikat és Bélámnak egy új öltönyt vadásszunk. Az, hogy a vásárlás nem boldogít, nem igaz! Persze sokkal boldogabbá tesz, ha magamnak tehetem, mintha másnak kell. Érdekes mód a futórucik és az öltöny megvásárlása közül, előbbi több örömmel töltött el... ;))) Futókabát, nadrág, sportmelltartó. Csupa hasznos, jó dolog!

Dél körül értünk haza, így az ebéd kimaradt, s egyből következett a szieszta. Éjjel nem aludtam valami jól, így nagyon jól esett, akkorát aludtunk Simivel, hogy alig bírtam felkelni. Álmodtam is. Ahogy kell, össze-vissza, pedig nem volt tele a hasam.

Mielőtt hazajöttünk volna, beszaladtunk marhahúst venni, így Béla csendes pihire feltette főni a húsit pörköltnek a kuktába. Hazafelé az úton kiképzett a megfelelő marhahús ismérveiből. Még ha nem is kaptam volna futórucikat is érdemes lett volna autóba ülnöm! Ezek után... ! ;) Minél márványosabban helyezkedik el a zsír erezet a húsiban, annál finomabb lesz! Ahol nincs erezet az tejelő marha volt, így a húsa keményebb. Az előbbi azonban finom is és porhanyós is megfelelő elkészítéskor.

Ébredés után elmentem futni, a pihenést követően nagyon jól ment, azt leszámítva, hogy őszhöz öltöztem és patakokban folyt rólam a víz. Tíz kilométert futottam bő egy óra alatt... Hát nem leszek dobogós a félmaratonon... Csak a busz nehogy felvegyen majd, mert akkor nem kapok érmet és csak arra hajtok, hogy Siminek adhassam. Nagyon vágyik rá az Olimpia óta, s azt gondolja, ha valakinek van, az bajnok.

Mire hazaértem a nagyok is megjöttek és fürdés után jött a vacsi. Nem én főztem egyiket sem, ettől függetlenül azonban vagy pont ezért, isteniek voltak. A pörköltet a Férjem úgy készíti mint senki más! Vörösboros, paprikás-paradicsomos, jó szaftos és mégsem híg. Általában krumplit főz szét benne, de most az "állapotomra" tekintettel zabpelyhet szórt bele. Isteni volt! 

A galuskát ő zabpehelyből, egy kanál darából és tojásokból állította össze. Finom lett az is, egészen addig jóízűen falatoztam, míg a darát meg nem tudtam... Nem részletezem, mit kaptam, hogy nem eszem meg... ;)))))))) 

Összefoglalva a marhapörkölt kovászos uborkával valami mennyei étel!  Még akkor is ha a Férjem készíti... Öööö, akarom írni, akkor főleg! Az a drága keze..., az! ;))))))) Csak darát ne használt volna.... az a drága édes tündérbogár, az! (Bocs az ömlengésért, de olvassa a blogomat és valahogy le kell dolgoznom a galuska visszautasítását!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése