Rozalinda Lelkecske

Apai nagymamámtól kaptam a blog címéül is használt Rozalinda Lelkecske becenevet.

Ezt az oldalt a sütési, főzési, szappankészítési azaz mindenféle alkotási tevékenységem kiírására kezdtem el használni, kiegészítve mindennapjaim élményeivel, lelkem rezdüléseivel.
Most már csak ez utóbbiak teszik ki írásaim nagy részét.

Imádok olvasni, futni, kirándulni, beszélgetni és nevetni!

Szeretem a pszichológiát, a spiritualitást és mindent ami közelebb vihet önmagamhoz.

2012. szeptember 21., péntek

Nektarinos túrós lepény



Ma is hajnalban voltam futni. Öt tizenötkor találkoztunk a házunk előtt a futós csajszimmal. Brrrr! Nagyon hideg volt! Tegnap nem volt kedvem elmenni, így az itthoni gépet nyúztam, miközben a Férjem biciklizett mellettem. Szobabiciklin persze. Teljesen más a futógépes, mint a rendes futás. Ugyan tavaly Karácsonyra kisírtam a Jézuskától, s fogom is használni, de össze sem lehet hasonlítani a szabadban való futással. 

Ahogy telt az idő és virradt, annyira gyönyörű volt az ég! Kezdéskor is szép volt már, mert tiszta volt és csak úgy ragyogtak a csillagok, de ahogy világosodott az ég alja, s a világos fehéres égaljból egyre sötétebb kékben ment át..., hát az maga volt a CSODA! Ahogy visszagondolok, egyértelműen a nyugalom és a "minden rendben érzése" volt az amit éreztem. Olyan jó lenne, az összes szerettemmel megosztani ezeket a pillanatokat, de nem hiszem, hogy ők ugyanazt látnák amit én. Főleg, ha ilyen korán kelteném őket... ;)))

Visszatérve a Férjemre, aki nagyon hősiesen sportol jó ideje és tűri az újabbnál, újabb ízvilágú, összetevőjű ételeket, süteményeket, a kedvében akartam járni, s mivel a túrós süti a kedvence, azt sütöttem.

Van egy csatos üvegem, amiben diákcsemegét tartok. Mivel elég régen vásároltam már meg a benne lévő magokat, megkértem Simit válogassa szét őket. A manduláról le kellett nyúznom a héját, mert Bélám allergiás rá. A nyúzást követően abból, dióból, török mogyoróból, felvert tojásfehérjéből és édesítős tojássárgájából lett a "tészta". Egy kisebb tepsibe kiszedtem és elsimítottam a felét, majd ráhalmoztam az édesítős, vaníliás túró masszát, rászeltem jó sokat az itthon lévő nektarinból, s betakartam a maradék "tésztával". Egy jó 45 percet sütöttem és isteni lett! A vaníliás édes túró íze ugye adott, azt mindenki ismeri. Viszont az ami közrefogta! Tésztának nem tészta, és mégis. A dió és a török mogyoró íze vetélkedett egymással és nagyon jó volt!

Mivel öten vagyunk és nálunk ami picit is finom, -ez pedig nagyon finom volt,- gyorsan fogy, mielőtt neki esnénk, a felvágást követően kiszámolom, kinek hány szelet jut. Hát ezt Bélám tegnap eléggé nehezményezte, többre vágyott volna mint 5 szelet sütemény.... ;))) Jha, kérem! A nagycsalád!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése