Rozalinda Lelkecske

Apai nagymamámtól kaptam a blog címéül is használt Rozalinda Lelkecske becenevet.

Ezt az oldalt a sütési, főzési, szappankészítési azaz mindenféle alkotási tevékenységem kiírására kezdtem el használni, kiegészítve mindennapjaim élményeivel, lelkem rezdüléseivel.
Most már csak ez utóbbiak teszik ki írásaim nagy részét.

Imádok olvasni, futni, kirándulni, beszélgetni és nevetni!

Szeretem a pszichológiát, a spiritualitást és mindent ami közelebb vihet önmagamhoz.

2012. szeptember 7., péntek

Juhtúrós pogácsa

Ma ismét elég érzékeny lelkiállapotban vagyok. ;))) Ezek a völgyek... Ó istenem, miért nem születtem szőrős szívű férfinak...!

Leültem megírni a juhtúrós pogim történetét, s gondoltam elkezdek közben a youtube-on zenét hallgatni. Hát rosszul gondoltam.Illetve gondolni jól gondoltam, éppen csak rosszul tettem. Sikerült egy olyan helyre navigálnom, ahol csupa-csupa szerettétől búcsúzó zene van az elvesztett szeretett lény fotóival... Hát ez valami borzalmas! Borzalmas a másik ember fájdalmát is átélni! Nem is értem, miért akart a Bádogember szívet... Nem tudta szegény, hogy az fájni is tud. Nagyon.

Ilyen fájdalmam három szeretett ember miatt volt már az életemben. Mindannyiuk halálát iszonyúan megszenvedtem.

1997-ben halt meg az édesapám orvosi műhiba következtében. Valami borzalmas volt. Emlékszem, ahogy mentem a kórházba, s néztem az embereket az utcán, nem értettem, hogyan tudnak le-fel szállni a HÉV-ről, hogy nem áll meg az élet, s legszívesebben közéjük kiáltottam volna, hogy : EMBEREK! Mit csináltok, hát meghalt az Édesapám!!!! De persze nem. Csak néztem és hitetlenkedtem. Nagyon szeretett engem. Ember volt, így nem tudott mindent tökéletesen csinálni, de meggyőződésem, hogy a legjobb szándék vezette, akkor is mikor esetleg sebeket ejtett a lelkemen. Emlékszem mennyit mondogattam magamnak, hogyha majd 18 éves leszek, úgy el költözöm...! ;) Igen szigorúan voltam "fogva". Discoba például a Férjemmel voltam először. Éppen ezért ért sokkhatásként mikor meghalt és nem volt többé ki vigyázzon rám... Kinyílt a világ. Azt csináltam ami akartam. Igazából senkit nem érdekelt. Nem volt ám jó ez sem.... hiába vágytam mindig erre, meg a bűvös 18. születésnapra..

Tavaly év elején halt meg a Nagyapám. Tárgyláson voltam, s szokás szerint a telefonom le volt halkítva. Mikor jöttem ki és hangosítottam vissza, akkor láttam, hogy 13 nem fogadott hívásom volt cc. 40 perc alatt a Keresztanyámtól. Hát akkor már tudtam. Tudtam, hogy csak a Papáékkal történhetett valami. Apukámnál elkövettem azt a hibát, hogy távol maradtam a holttestétől, Papámnál ezt nem akartam, így kimentem még aznap a temetőbe, hogy elbúcsúzzam tőle, s hogy leginkább elhiggyem, hogy elment. Apukámra sokáig úgy gondoltam, hogy csak elutazott, vagy titkos ügynök lett, ilyesmi... ;/ Ezt nem akartam még egyszer. Szegény Papám már nem volt ott.... Az már csak egy test volt, nem a Papa. Hasonlított rá, de nem Ő volt! Aki látta már elhunyt szerettét, tudja mire gondolok. 


...van ott fent egy ország...
Mama pontosan két hónappal ment Papa után. Nála azt hiszem, bátran leírhatom, hogy megváltás volt a halál! Nagyon szenvedett a drágám a Férje nélkül, ami talán nem is csoda több mint 60 év együttélés után... Tréningen voltam, mikor Mama meghalt. Testben. Lélekben ott voltam és segítettem neki elmenni. Szünetben kértem a Keresztanyámat aki ott volt Mama mellett, aki már nagyon szenvedett akkor pár napja, hogy tegye a Mama füléhez a telefonját. Odatette én pedig mondtam a Mamának, hogy menjen el nyugodtan, ne várjon senkire, ha én tartom vissza a szeretetemmel, elengedem őt. Ezután újra kezdődött a tréning. A következő szünet  előtt volt még pár percem, amit arra használtam fel, hogy magam elé képzeltem a Mamát. Elképzeltem ahogy emelem ki a Lelkét, mint egy kis csecsemőt az öreg haldokló testéből és finoman elindítom felfelé a plafon felé ami akkor és ott egy meleg sárga színben játszó fény volt.... Jó volt oda irányítani.... Ahogy ezt elképzeltem, s leírtam, hogy: Földanya átengedte öleléséből a kedves angyalt Istennek, szünet lett. Azonnal hívtam a Keresztanyámat, aki mondta, hogy Mamám pár perce halt meg.... Véletlen? Megérzés? Valóban segítettem neki? Nem tudom. Azt viszont igen, hogy a halállal nincs vége az életnek! Valami jó van utána, valami meleg, szeretettel teli, az a fény amit láttam, éreztem! 

Mamám míg fiatalabb volt, nagyon sokat és finomat sütött. Papa és Apu imádták a pogácsát. Amire én emlékszem, hogy amikor Mama már idősebb volt, Apu vette át a pogisütést és volt olyan, erre konkrétan emlékszem, hogy 600 darab pogácsát szaggatott ki... ;))))

A mai pogácsát 200 gr napraforgómagból, 100 gr tökmagból, 2 kávédarálónyi zablisztből, 30 dkg juhtúróból, tejfölből, sóból, 4 tojásból és kókuszzsírból készítettem. Élesztővel kelesztettem és szerette! Nem lett gyúrható tészta, kissé hígra sikerült, de a muffin formának ez nem okozott gondot. Annának és Matyinak nagyon ízlett, Simi kiköpte... ;))))) Ha Anna megeszi, aki a fő finnyagép, szerintem nem lehet olyan rossz! ;)))))

Ami nagyon jó benne, hogy pogácsa állaga van!!! Az íze pedig a juhtúró és a tökmag között játszik. Finom. 

Papám ugyan meg nem enné, Mama és Apu is kinevetne a lisztnélkülisége miatt, de azért tudom, hogy tetszene nekik...! ;)))

Ma olvastam valahol, hogy ha elvesztettünk valakit, az emléke elhalványulhat, a hiánya az életünkben azonban örökre megmarad!

Nekik ott van...!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése