Rozalinda Lelkecske

Apai nagymamámtól kaptam a blog címéül is használt Rozalinda Lelkecske becenevet.

Ezt az oldalt a sütési, főzési, szappankészítési azaz mindenféle alkotási tevékenységem kiírására kezdtem el használni, kiegészítve mindennapjaim élményeivel, lelkem rezdüléseivel.
Most már csak ez utóbbiak teszik ki írásaim nagy részét.

Imádok olvasni, futni, kirándulni, beszélgetni és nevetni!

Szeretem a pszichológiát, a spiritualitást és mindent ami közelebb vihet önmagamhoz.

2012. augusztus 27., hétfő

Padlizsánpástétom - télire és vacsorára

A mai napomat a Petőfi Sándor Általános Iskola tanárainak tréningezésére fordítottam. Nagyon aranyosak és tettre készek voltak, ennek ellenére, vagy talán pont ezért nagyon elfáradtam. ;D

Mivel azonban már napok óta tervezek egy kis padlizsánpástétomos pirítóst, hajnalban elszaladtam a Kőrösi Csoma végén lévő nagykerbe. S ahogy jellemző rám, egyből egy nagyobb mennyiséget vettem. Annyira gyönyörűek voltak! Mármint a padlizsánok. ;))))  Csak ajánlani tudom ezt a helyet! Isteni friss és jó áron lévő zöldségeket és gyümölcsöket lehet kapni. A zöldségek szára szinte még csöpög a nedvességtől, olyan frissek.


Szóóóóóvaaaal..., már alig vártam hogy hazaérjek és neki állhassak a padlizsánpástétom gyártásának. Két gáztepsinyit raktam be sülni 130 fokra 2 órára. Mikor megsültek, kivettem őket és az összes ajánlással ellentétben egy fém késsel végighasítottam az oldalukat és fémkanállal kikanalaztam a finomságokat.

Ezt követően természetesen besötétedett a színűk, de az ízükre ez semmi hatással nem bírt. A kikanalazott "padlizsánhúst" összeturmixoltam olívaolajjal, borssal, sóval és fokhagymával. Kimértem kis üvegekbe és a tetejükre grapefruitmag cseppeket cseppentettem, tartósítási szándékkal. Már egy pár éve ezt csöpögtetek a befőttekre és még sosem volt gond velük. Remélem most sem fognak megromlani és a hideg téli estéken isteni jó lesz a ropogós pirítósra kanalazni... Biztosan tudom, mert ugyan se hideg, se tél nincs, de a mai vacsi is ez volt.... ;)))))))))))))))))))))))))))))

Itt a kész, kihűlt padlizsánkrémem:


3 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a padlizsánkrémet....ezek nagyon jól néznek ki! Egy csöppet sem kell sem dunsztolni? A grapefruitmag olaj íze egyáltalán nem érződik?

    VálaszTörlés
  2. Én is!!! ;) Én nem dunsztoltam, s már több éve a tartósítószereket ezzel helyettesítem, s a tartósítószeressel ellentétben ezekkel sosem volt gond. Se penész, se mellékíz! Szerintem nagyon jó!

    VálaszTörlés
  3. Köszi az ötletet, ki fogom próbálni! Logikusan hangzik, ha egyszer jó toroköblögetésre, nyilván a befőttbacik sem bírják :)

    VálaszTörlés