Rozalinda Lelkecske

Apai nagymamámtól kaptam a blog címéül is használt Rozalinda Lelkecske becenevet.

Ezt az oldalt a sütési, főzési, szappankészítési azaz mindenféle alkotási tevékenységem kiírására kezdtem el használni, kiegészítve mindennapjaim élményeivel, lelkem rezdüléseivel.
Most már csak ez utóbbiak teszik ki írásaim nagy részét.

Imádok olvasni, futni, kirándulni, beszélgetni és nevetni!

Szeretem a pszichológiát, a spiritualitást és mindent ami közelebb vihet önmagamhoz.

2012. augusztus 26., vasárnap

Mandulakockák vanília öntet alatt -tej,cukor és liszt mentesen

Mandulakockák vanília öntet alatt -tej, cukor és liszt mentesen

Ugyan Férjem allergiás a mandulára, de az IKEA-ban kapható mandulatortáért az egész gyereksereggel együtt oda vagyok.

Így arra az elhatározásra jutottam, hogy a mandulákat megpucolva a héjuktól -amiben elvileg olyan vegyületek vannak, melyek egyeseknél, nálunk Férjemnél a gyomorsavval találkozva alakulnak át ciánhoz hasonló, cianid (?!) anyaggá- mandulatortát sütök.


A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét egy kis kupak ecettel és egy csipet sóval kemény habbá vertem, -de csakis géppel! ;-))) Se erőm, se türelmem kézi habverővel dolgozni.

A tojások sárgáját egy löttyintés édesítőszerrel és mandula aromával habosra kevertem, majd a kávédarálón ledarált mandulát hozzáadva, óvatosan a fehérjével is össze vegyítettem. Ugyan tortának készült, de mivel nem találtam a torta formát, ezért kókuszolajjal -most olaj, mert meleg van és nem dermed meg- kikentem és bele öntöttem. Alacsony 150 fokon szép barnára sütöttem.

S ha kibírtam volna, hogy ne kukkantsak rá természetes szögből is, nem csak a sütőajtón keresztül, még szép nagy is maradt volna. Így egy kicsit összeesett, amit azzal orvosoltam, hogy mikor kihűlt felkockáztam... ;))))

A vanília öntetet mint még soha gőzfürdő felett készítettem. A tojások sárgáját folyékony édesítőszerrel egy a  tűzhelyre rakott vizes edény fölé helyeztem, hozzáadtam két kanál keményítőt egy kocka margarint és habosra kevertem.

A kis poharakba rakott kockákra öntöttem a kész vanília krémet és megszórtam mandula darabkákkal...

Isteni lett!!! Férjem is elfogyasztott egyet belőle, s láss csodát! semmi baja nem volt. S még most is él!

Szóval a hiba, a mandula héjában van... ;)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése