Rozalinda Lelkecske

Apai nagymamámtól kaptam a blog címéül is használt Rozalinda Lelkecske becenevet.

Ezt az oldalt a sütési, főzési, szappankészítési azaz mindenféle alkotási tevékenységem kiírására kezdtem el használni, kiegészítve mindennapjaim élményeivel, lelkem rezdüléseivel.
Most már csak ez utóbbiak teszik ki írásaim nagy részét.

Imádok olvasni, futni, kirándulni, beszélgetni és nevetni!

Szeretem a pszichológiát, a spiritualitást és mindent ami közelebb vihet önmagamhoz.

2012. november 2., péntek

Rántott hús



Nagy kedvencünk a rántott hús. A Férjem egyik legeslegnagyobb kedvence. Igen ám, de a Férjemnek egy szénhidrátkerülő Felesége van. Így az oly nagyon imádott bunda sem lehet akármilyen...! :)


Úgy készítettem a rántott húst, hogy az első állomáson használatos liszt helyett porrá darált zabpelyhet használtam, míg a második megállóban tojásba forgattam a kiklopfolt és besózott karaj szeleteket. S itt jött a varázslat! Zsemlemorzsa helyett darált szezámmag és ugyancsak darált dióba öltöztettem végül a husikákat és jó forró kókuszolajban sütöttem ki őket. Mivel imádom a brokkolit ezért egy ici-pici sóval megszórva és fehérborral lelocsoltan pároltam pár percig a drágákat, mielőtt a húsi mellé tálaltam volna. Én soha nem iszom alkoholt. Viszont az ételekben valami nagyon finomak tudnak lenni! Az alkohol ugye kifő, de az íz, nem az a vad íz, egy kissé finomított íz viszont megmarad. Imádom! :)

Édesapám is szerette a rántott húst nagyon. Ám ahogy visszaemlékszem, viszont Mamáméknál inkább rántott csirke volt, mint disznó... De jó is volt a dobverő! :) Ez a szó is olyan mint a zsíros deszka. Valamelyik este volt nálunk egy ad hoc összeröffenés és zsíros deszka volt lila hagymával a barátoknak. Egyik ismerős Csajszi nem tudta csak mi az a zsíros deszka...! :))) Mindenki más tisztában volt vele, hogy az bizony a jó öreg zsíros kenyér. :D

Arra is emlékszem ám, hogy egy jó nagy, piros bödönben volt otthon a zsír nekünk, amit Mama főzött (?), sütött ki. Sőt nyaranta a szőlők alatt megbúvó kék bödönből halásztam ki a jó kis kovászos uborkákat is a zsíros deszkához... Amit egyébként Mamám után én is krumplival készítek, véletlenül sem kenyérrel! Mármint a koviubit! :D

Érdekes mennyire hiányoznak. Néha olyan mintha sosem léteztek volna, mintha csak az álmaimban éltek volna, máskor mintha ezer év telt volna el mióta elmentek, s megint máskor azon gondolkodom mit csinálhatnak most... 

A Solierben volt ma két interjúm, ahol is az egyiken az egyik Hölggyel elkanyarodtunk a Halál témaköréhez. Ez ebben az időszakban talán nem is oly meglepő..., hiszen ennek van itt az ideje. Szóval pont neki magyaráztam, hogy a Halál nem az Élet ellentéte.  A Halál a Születés ellentéte tehát nem lehet végleges. Ahogy a Születés sem tart örökké, a Halál is csak átmenet egy másik létbe... 

Lelkileg elég mélyponton vagyok pár napja. Engem nagyon megvisel ez az időszak. Ugyan a Nagyszüleimet még nincs két éve, hogy elveszítettem, Apukámat viszont holnap lesz tizenöt éve, hogy igen. Nehéz... Nagyon nehéz. 

Mindig azt terveztük, hogyha már saját Családom lesz és kertes házban fogunk élni, Ő fogja megcsinálni az emeltre a lépcsőt. Én pedig jó kis szalonnás rántottát fogok készíteni neki reggelire mindig mikor jön! :) Sajnos ezt már nem élte meg. 47 évesen halt meg orvosi műhibában. Addig szinte burokban éltem, ami a halálával azonnal szétpukkadt és azt vettem észre, hogy míg addig valakinek én voltam a világ közepe azt követően egy szempillantás alatt lettem csak egy, a világon... Most, felnőtt fejjel, szülőként látom milyen nehéz is a gyereknevelés. Hiába akarjuk mi a legjobbat, az nem biztos, hogy a gyerekünknek is a legjobb... Sőt! Mivel Ő belőlem és az édesapjából van, plusz az ő kis saját esszenciája is, egyértelmű, hogy mást akar... Mást, amit mi nem adhatunk meg neki, hiszen nincs meg bennünk... Benne, bennük már megvan, de ahogy a mi Szüleink sem tudták nekünk megadni azt ami nekünk kellett volna, ugyanúgy ők sem fogják tudni a saját gyereküknek megadni.

A lényeg viszont az és szerintem ez tesz valakit jó szülővé, hogy törekszik a jóra. Törekszik arra, hogy az ő saját értékítélete alapján a legjobb nevelésben részesítse a gyereket, gyerekeket akiket kölcsön kapott. Akkor is, ha ellenállás van. Mert az van. És lesz is. Ez normális. Ahogy az is, hogy nem a könnyebb utat választjuk itt sem. Könnyebb rájuk hagyni a dolgokat, és félre állni egy esetleges konfliktus elől, mint felvállalni azt és ezredszer is elmondani amit mi jónak tartunk. 

Nekem is voltak konfliktusaim a Szüleimmel. Apukámmal is. Most már annyi mindent másképp csinálnék... Olyan jó lenne így 34 évesen az ölébe ülni és bocsánatot kérni az elhamarkodott, indulatból született szavakért, mondatokért... Mert Ő csak jót akart! Azt adta, amire képes volt. Úgy szeretett ahogy csak Tőle tellett... S az, hogy én mást akartam, az nem az Ő hibája volt. Igazából nem is volt senki hibája... Csak nem tudtam okosan fogadni a szeretetet. Nem tudtam, hogy a Szeretetet nem úgy kapod ahogy te kapni akarod, hanem ahogy a másik fél adni tudja. S itt a lényeg. Az adótól jön a Szeretet. Ha bölcs vagy és okos, azt amit kapsz azt értékeled! A mondással ellentétben itt nem szabad magadból kiindulnod! Hisz nem vagyunk egyformák... Lehet kevésnek tűnik ahogy a másik szeret, Ő mégis teljes valóját és szíve összes rezdülését adja neked. Te mégis kevesled... Nehéz ez a Földi Élet... Olyan nehéz az érzelmeket okosan megélni. Ott, helyben amikor vannak. Nem utólag... Utólag már csak  következtetéseket lehet levonni. A múltról. 

Tizenöt éve nem mondtam ki hangosan, hogy: APU. Pedig jóformán nincs olyan nap, hogy ne jutna az eszembe. 

Mikor meghalt, azt hittem vége a világnak.... De nem. Az emberek ugyanúgy mentek tovább az utcán, senki nem állt meg, senki még csak észre sem vette, hogy meghalt az Édesapám... Emlékszem, aznap éjjel csak ültem a szobám ablakában és annyira borzalmasnak tűnt az Élet, hogy azon gondolkodtam a lábam lógatva ki a harmadik emeletről, hogy mit tegyek... Hogyan éljek tovább. 

Nem volt egyszerű. De nekem talán még mindig könnyebb volt, mint Drága Papámnak, akinek haza kellett mennie és el kellett mondania Mamámnak, hogy elvesztették harmadik fiúkat is... El sem tudom képzelni, hogyan lehet túlélni egy gyerek elvesztését.

Azt gondolom, hogy kötelességem továbbadni azt amit Apukámtól kaptam. Továbbadni a gyerekeinknek. Hisz amit kapunk a Szüleinktől másképp nem is nagyon lehet meghálálni... Hogy is lehetne...!

Apu...szeretlek! És köszönöm.

4 megjegyzés:

  1. Üdvözöllek, nagyon kellemesen írsz és jó dolgokat. Hadd osszam meg veled a saját rántotthúsomat. Megengeded? Tehát úgy kezdem, ahogy te. Tojás+diawell (CH csökk.) liszt+saját sütésű kenyerem ledarálva, prézlinek elkészitve. A tepsibe sütőpapírt teszek és lespriccelem enyhén spray formátumú oivaolajjal. Egymás mellé teszem a hússzeleteket és a tetejüket is lespriccelem az olajjal. Bemegy a forró sütőbe és kb. 20 perc alatt megsül ropogósra és nem szárazra. Egyszer meg lehet fordítani, meglátod, milyen az alja, de nem biztos, hogy muszáj. Amikor készen van, de még a sütőben, elzárt gázál megszóróm egy kis reszelt sajttal.
    Ez is rántott hús lesz, csak egy kicsit másik verzióban. Egyszer érdemes kipróbálni. Sok sikert hozzá.
    Ha esetleg szoktál otthon sütni kenyeret, tudok adni diabetikus-fogyis kenyérreceptet, nagyon finom. Örülök, hogy olvastalak. Szia, Ági.

    2012. november 2. 16:10

    Kérjük, bizonyítsd, ho

    VálaszTörlés
  2. Kedves Ági!
    Köszönöm,hogy vetted a fáradtságot, hogy visszajelzést írj! Nagyon jól esik minden ilyen. Köszönöm a receptedet is, tetszik és ki is fogom próbálni! :)
    Elfogadom örömmel a kenyér recepteket, amennyiben nem gabonából készülnek. Ugyanis kerülöm a drágákat. Annak ellenére, hogy tudom milyen isteni is egy friss ropogós héjú kifli,kenyér, baguette... :) Szóval küldd csak, várom! :)))

    VálaszTörlés
  3. Szia! Nagyon tetszenek az írásaid. Ez a rész különösen megérintett. Nagyon hasonló dolgokon mentünk keresztül. Előhoztad belőlem is az emlékeket. Az én apukám 48 évesen ment el,november 12-én.Annyira átérzem minden szavad,gondolatod. Még a zsírosbödön is a mamánál! Imádtam a zsíros kenyeret paradicsommal, paprikával,de csak a mamánál. Valamiért ott finomabb volt. Nagyon tud fájni a hiányuk! Remélem nem baj, hogy nem a rántott husiról írtam.Bizos finom volt!!! Egyelőre még nem fogyózok,de ha majd igen, akkor egy-két receptedet biztos kipróbálom! Szép estét Nektek!Szandra

    VálaszTörlés
  4. Szia Szandra! Én pedig a Ti visszajelzéseiteket olvasom örömmel! Olyan jó megkapni őket! S az is nagyon jó, hogy mindig van valaki akivel ugyanazt éreztük, ugyanazon mentünk át... Bármiről írhatsz, nincs megszabva! :)
    Ha nekiállsz a fogyózásnak, írj és leírom a saját tapasztalatomat! Hátha segít! :)
    Minden jót! :)

    VálaszTörlés