Rozalinda Lelkecske

Apai nagymamámtól kaptam a blog címéül is használt Rozalinda Lelkecske becenevet.

Ezt az oldalt a sütési, főzési, szappankészítési azaz mindenféle alkotási tevékenységem kiírására kezdtem el használni, kiegészítve mindennapjaim élményeivel, lelkem rezdüléseivel.
Most már csak ez utóbbiak teszik ki írásaim nagy részét.

Imádok olvasni, futni, kirándulni, beszélgetni és nevetni!

Szeretem a pszichológiát, a spiritualitást és mindent ami közelebb vihet önmagamhoz.

2012. november 16., péntek

Házi piadina, sajtos-tejfölös spagetti és endorfin



Valamelyik utolsó bejegyzésemben írtam a Tűztoronyban tett kirándulásunkról, ahol is megismerkedtem a Piadinával. Mivel tegnap Barátok jöttek hozzánk, s én is nagyon kívántam ezen ízeket, ezt készítettem. 

Zabpelyhes verzió
Nagyon egyszerű!!! És finom! És egészséges is a sok zöldségtől.

A Vendégeknek és a Férjemnek sima liszt és rozsliszt keverékéből egy kis vízzel és sóval, míg magamnak zabpehelyből és annyi tojásból hogy összeálljon, készítettem az alapul szolgáló tésztalapot. A gyerekek zsömlére kapták a "tölteléket". Az alapokra először juhtúrós tejfölt kentem, de jó bőven! :) Imádom, ha jól csúszik az étel le a torkomon! 

A juhtúrós csúszkára kókuszzsírban sült füstölt sonka szeleteket, lila hagymát, olvasztott sajtot, pritamin paprikát, jégsalátát, retket és paradicsomot raktam. A sonkát a Petőfi tér közelében lévő hipi-szupi -nekem- szatócs boltban veszem. Ez rendes sonka, de kérésre hajszálvékonyra szelik és fóliák közé fektetik őket. Annak ellenére, hogy tényleg hártya vékonyak, szendvicsbe is bőven elég egy sorban, mert ugye a sonkának annyira jellegzetes íze van! A készítéskor a leghosszabb folyamat a zöldségek felaprítása. De ezt meg lehet már csinálni jóval előre is. Mert a lap és a sonka kisütését viszont érdemes frissen készíteni, hogy jó meleg legyen a mi kis Piadinánk. 

Mennyei lett...! Barátaink repetát is kértek, ami azért elárulja, hogy valóban finom lehetett. S a gyorsaságról is csak annyit, hogy nem úgy készültem a tésztával, hogy még kérni fognak, de gyorsan összeöntöttem a lisztet a vízzel és sóval és már ment is a zsiradék nélküli teflonedényre, hogy szép barnásra süljön. :) Szinte észre sem vették és jött a következő adag.

Laktató, egészséges és jóízű étel! A kedvencünk lett! Még Simi is elpusztította, pedig az már nagy szó! :)

Imádom a tésztás ételeket és olyan jó, hogy van egészséges alternatívájuk! Pont a napokban beszéltem valakivel, hogy a fehér lisztes tésztáktól kb. fél óra múlva újra éhes voltam mindig mikor azt ettem.

Az a "spagetti" amit valamelyik este tíz körül csaptam össze, nem ebbe a kategóriába tartozik. Annyira ettem volna egy jó kis tejfölös-sajtos spagettit, hogy gondoltam egyet, elővettem a krumplihámozót, két szép hosszú répát és addig hámoztam őket, míg el nem fogytak. Most nem sütöttem meg a csíkokat, csak egy tányérra halmoztam és óriási adag tejfölt és trappista sajtot reszeltem rájuk! De tényleg sokat. Nagyon! Ennek köszönhetően annyira isteni lett! :) A jó sok tejfölös sajt mellett nem is nagyon lehetett érezni, hogy nem tészta bújik meg alattuk. Jól is laktam, nem álmodtam vadakat és hízni sem híztam. Szuper volt! :) 

Úgy volt, hogy a hétvégén én is részt veszek a balatoni félmaratonon, de egy jó pár dolog közbejött itthon, így lemondtam róla. A héten pont azért, hogy rápihenjek a félmaratonra, csak egyszer futottam. Szerintem ezért is lehet az, hogy annyira agyoncsapott vagyok lelkileg és fizikailag egyaránt, mint régen nem. De! De ma miután útjukra engedtem a gyerekeket, elmentem futni és egy óra alatt futottam is 9,1 km-t. Nem döntöttem csúcsot, de Isteni volt!!!! :)


Piszkosak, kopottak is
de a legjobb barátaim! :)
Komolyan olyan mintha a mozgás energiát adna, nem elvenne! Sőt, most hogy írom, amellett, hogy mindig rossz olyan emberi hozzáállásokkal találkozni, ami másoknak fájdalmat, rossz érzést okoz, még elvonási tüneteim is voltak a mozgáshiány miatt, hisz nem kaptam endorfint... 

Ami pedig mindig jön futás után. Úgyhogy a héten még hátralevő két napban tovább koptatom a képen látható Barátaimat! :) Szigorúan az élvezet miatt! Függő lettem....? Szenvedély..., nem beteg, hmmm, mi a jó szó... Szenvedélyfutó. Talán ez az. Igen. :)


2 megjegyzés:

  1. Akkor neked a legjobb ajándék ha futó cipőt kapsz? :)

    VálaszTörlés
  2. Hááááát, nem. :)
    Inkább egy kupon egy futócipőhöz. Én akarom kiválasztani! :DDDD

    VálaszTörlés