Rozalinda Lelkecske

Apai nagymamámtól kaptam a blog címéül is használt Rozalinda Lelkecske becenevet.

Ezt az oldalt a sütési, főzési, szappankészítési azaz mindenféle alkotási tevékenységem kiírására kezdtem el használni, kiegészítve mindennapjaim élményeivel, lelkem rezdüléseivel.
Most már csak ez utóbbiak teszik ki írásaim nagy részét.

Imádok olvasni, futni, kirándulni, beszélgetni és nevetni!

Szeretem a pszichológiát, a spiritualitást és mindent ami közelebb vihet önmagamhoz.

2016. január 3., vasárnap

Önfejlesztők Karácsonya 2015. /2.rész Egészség

Az egészség blokkot Péter úgy kezdte, hogy gondoljuk át, mennyire vagyunk elégedettek magunkkal. Első sorban a külsőnkkel. Úgy teljes egészében. S csak magunkat nézzük. Ne azt, hogy ez vagy az, hogy néz ki. Azt vegyük csakis figyelembe, hogy mi milyenek vagyunk. Ne hasonlítgassuk magunkat másokhoz.

Van a Csajokkal (hatan vagyunk a "Csapatban") egy közös kommunikációs csatornánk, ahol írogatunk egymással. A napi eseményekről, pasikról, sportról, lelki dolgokról, minden ilyesmiről. Tegnap érdekes mód pont ez volt az egyik fő téma. Az, hogy kell-e máshoz hasonlítani magunkat. S volt közöttünk olyan akinek meggyőződése volt, hogy igen. Mert akkor láthatjuk, hogy mi vékonyabbak/edzettebbek/szebbek/fittebbek stb. vagyunk. Én erre viszont azt mondtam, amit már az előadáson is hallottam, hogy ez talmi öröm. Mert ne hasonlítgassuk magunkat. Nem ad valós képet! Ha egy gyengébb/csúnyább (mert csajok vagyunk! :) ) vagy kövérebb nő lesz a kiindulási alap, azzal nem látunk igazi képet. Lehet mindig is olyan volt. Vagy ha pedig egy igazán szép és izmos és fitt csajszihoz, akkor pedig ott van a kisebbségi érzés. Az, hogy Te jó ég, hol vagyok én Őhozzá. Egyik sem visz előre. Míg az első hamis önbizalmat ad, a másik összetöri azt is ami volt. 

Ezen a területen is az egyetlen amivel foglalkozni érdemes, az saját magunk. A saját testünk. Milyenek voltunk mondjuk öt éve. Csakis ez számít. Csakis az, hogy magunkhoz képest milyen irányba fejlődtünk. Egészséges a kinézetünk? Vékonyak vagyunk, vagy kövérek? Vonzóak vagy szürke kisegerek? 

A külső megjelenésünkön túl pedig ami egy fokmérője az egészségnek, az  a testsúlyunk. Azt érdemes megvizsgálni, hogy a valódi súlyunk az úgynevezett ideális testsúly +/- 5 kg -os határán belül mozog-e.  Azt, hogy sportolunk-e minimum heti háromszor egy órát. Azt, hogy megvan-e a napi 7-8 óra alvás. S végül azt, hogy egészségesen étkezünk-e. Mert ezek azok amik mind a testünk külső megjelenésében, mind a belső működésében is igen erősen számítanak. Bejöhetnek még egyéb tényezők is,mint például a lelki egészség, de ha ezek rendben vannak, igazán nagy problémák nem jelentkezhetnek. 

Amit ki lehet tűzni célként és érdemes is foglalkozni vele, a megfelelő folyadékbevitel napi szinten. Ez lehetőség szerint a 2-3 liter víz. Ez a legjobb. Bevallom őszintén, nekem karcos valahogy a víz. Imádom a teákat, én leginkább azt iszom. A zöldtea számomra a favorit! Ahogy reggel felébredek, az az első, hogy vizet melegítek (a tűzhelyen és nem mikróban!) és áztatom a teafüveimet. Most Karácsonyra kaptam gyógynövényeket is, amiket kedves Barátnőm szedett vidéken, azokat is nagyon szeretem. Ezekbe kis mézet és aszkorbinsavat teszek és már iszom is. Ilyen lehet a kávéfüggőség is. :) Imádok reggel forró teával indítani.  De mint tudjuk, a tiszta víz lenne az igazi. Mondogatom is magamnak, hogy örömmel és szívesen iszom vizet.... még nem hittem el és őszintén szólva csak a mondogatásnál tartok... 

A sport az étkezés mellett az, ami a testsúlyunk alakulásában felelős. S ne csak a külső megjelenés miatt nézzük a testsúlyunkat, mert ennél sokkal fontosabb az egészség. Nem lehet cél 40 kg-osnak lenni, csak azért, hogy jól nézzünk ki (?!), mert mondjuk én, 168 cm magassággal és ezzel a súllyal kifejezetten beteges lennék. Itt is érdemes csak magunkat nézni. A mérleget talán el is felejteni. Évek óta nem mértem magam. Úgyis érzem, hogy híztam-e vagy éppen ideálisnak érzem a testem. Nálam nagy fokmérő a hasamon lévő zsírmennyiség. Valami olyasmi mint a férfiaknál, hogy látják e a hasuktól a.... hát tudjuk mit. :) Nekem persze csak a terhességem alatt volt akkora hasam, de most azért ahogy általában fürdés közben letekintek, számít, hogy mekkora az úszógumi ami előre buggyan. Ez nálam egyenes arányban van az elfogyasztott császárszalonna/nutella és futás mennyiséggel. 

Ugye mostanában azt hallani, hogy a jó kis zsíros ételek, amikért én képes vagyok megveszni, mint például a kolbász és a szalonna, rákkeltőek. Rákkeltőek! Na, persze! Tuti nem! Ez egy orbitális baromság és kikérem magamnak! Ezek igenis a legeslegjobb kaják és ha megfelelő mozgással ellensúlyozzuk a kalóriatartamukat, még csak nem is hizlalnak.  Persze tudni kell különbséget tenni az ízfokozókkal és gyors "füstöléssel" készült nagyipari és a valódi házi, megfelelő módon készült termékek között. Ez utóbbiak biztos hogy nem károsak. Szóval megfelelő mozgással párosítva azt gondolom, hogy bátran fogyaszthatóak.

Egy szó mint száz, érdemes nem a nagyipari termékeket fogyasztani, amik tele vannak ízfokozókkal, tartósító-, és egyéb műanyag szerekkel, hanem a friss, alap dolgokból összeállított ételeket előnyben részesíteni. Persze mondhatni, hogy nincs idő főzni, meg kedv meg stb. De ha most nincs idő magunkra, az egészséges(ebb) ételeket elkészíteni, vagy a mozgásra, később nem fogják megkérdezni, hogy van-e időnk a betegségre. Az már nem opcionális.... 

Éppen ezért tűztem ki célul a heti 4-5 óra testmozgást, s nem a konyhába való kisétálást értem alatta, hanem az én esetemben a futást és az egészségesebb táplálkozást. A császárszalonnához hagymát, illetve idényzöldséget fogyasztani, a nutellához  vizet inni, kész kajákat nem venni és naponta minimum egyszer idénynek megfelelő nyers zöldséget és gyümölcsöt fogyasztani. Ami rettenetesen káros és hizlal is szerintem az a fehér lisztes pékáru. Na azt nullára csökkenteni. A súlyommal (mivel nem mérem) nincs problémám, de akkor is érzem, ha sok ilyet eszem, hogy nem jó. Azt gondolom, hogyha az előzőek mellett megiszom a 2-3 liter folyadékot is majd, továbbra is teljes egészségnek örvendhetek. 

S már csak egy összetevője lehet az egészségnek, azt pedig Popper Péter fogalmazta meg: "A vidámság és a jókedv a legerősebb fegyver a betegségek ellen!" 

Úgyhogy együnk jókat jókedvvel és fussunk nevetve, hiszen "az egészség nem  minden, de egészség nélkül minden semmi."



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése