Rozalinda Lelkecske

Apai nagymamámtól kaptam a blog címéül is használt Rozalinda Lelkecske becenevet.

Ezt az oldalt a sütési, főzési, szappankészítési azaz mindenféle alkotási tevékenységem kiírására kezdtem el használni, kiegészítve mindennapjaim élményeivel, lelkem rezdüléseivel.
Most már csak ez utóbbiak teszik ki írásaim nagy részét.

Imádok olvasni, futni, kirándulni, beszélgetni és nevetni!

Szeretem a pszichológiát, a spiritualitást és mindent ami közelebb vihet önmagamhoz.

2015. november 29., vasárnap

A Folyó

A fekete és a fehér Tisza találkozása
Ma volt két olyan órám, ahol hallgatni tudtam beszélgetéseket, illetve lehetőségem volt elmélyedni a gondolataimban. Valahogy pár napja lelassult az idő... Magamra találtam. Különféle események kapcsán magamba fordultam és ez nagy-nagy nyugalommal töltött el. Ahogyan az a gondolatmenet is, ami ma kristályosodott ki bennem. Rengeteget ülök az ablakban és mélázok.  Az a hasonlat ragadott meg eközben, mely szerint úgy kéne élnünk, mintha csónakáznánk egy sebes folyású folyón. Ez a folyó az én esetemben csakis a Tisza lehet. Imádom. A szerelmese vagyok! Gyerekkoromban Csongrádon a Tiszában tanultam meg úszni. Most általam nagyra becsült és szeretett barátaim laknak ott. S életem egyik legjobb napja zajlott Tiszafüreden két éve ősszel.... Imádom a Tiszát! Oda már most minden alkalommal haza megyek. Egyszer, ott fogok élni.

Így...ebben a történetben most a Tisza lesz az a folyó ahol az én csónakom halad. Aki csónakázott már egy-egy sebesebb folyású folyón, az tudja, hogy sokszor hagyni kell haladni a csónakot. Nem szabad ellenevezni, vagy nagy erőkkel más irányba evickélni, mert hiábavalóság. Egyrészt egy csomó energiát veszítünk a hiábavaló evezéssel, másrészt fel is borulhatunk, még nagyobb bajba sodorva magunkat. Egész egyszerűen hagyni kell, had fusson a csónak árirányba. Ki kell használni a folyás erősségét. 

Porszlónál a Tisza és az "útitársaim"
Ez ugye nehéz. Nehéz átengedni az irányítást. Mert mi van ha én éppen akkor a "parton" akarok lenni. Ha a Folyó nem úgy akarja, evezhetek én, erőlködhetek teljes erőbedobással, akkor sem fog sikerülni. Mert nekem akkor és ott a Folyón kell lennem. Az a feladatom, hogy azt éljem meg. Viszont ha képes vagyok ezt elfogadni, s képzavarral élve, meglovagolni a sodrást, még messzebb is eljuthatok mintha görcsösen az általam kitaláltak szerint haladnék. Mert bizony én nem látok túl a látóhatáromon. Én nem tudhatom mi vár a kanyar után... Mi vár azon a folyószakaszon. A Folyó viszont igen. S ha ez egy Varázsfolyó, s a Tisza bizony az, akkor a legjobbat akarja nekem. Egy dolgom van csak. Átengedni az irányítást és elfogadni azt. Élvezni a siklást. Egy-egy nagyobb hullámon a csónakban maradni, megkapaszkodni abban és bízni, várni az események jóra fordulását. Mert jóra fordul minden. Nyugodtabb vizekre ér a hajóm. A nyugodt vizekhez viszont nagy zubogókon és erős örvényeken át visz az út. 

...

Itt és most volt egy kis szünet. Masszíroztam. Egy általános iskolás osztálytársam volt itt. S amellett, hogy maga a masszázs is már önmagában kellemes volt, jó volt beszélgetni vele. Jó volt felidézni a huszonhárom évvel ezelőtti eseményeket. Újra 13-14 évesként vihogni és csacsogni. Elmesélni mi történt velem mióta nem találkoztunk. S meghallgatni Őt is.... Végigvenni az életünk alakulását. Mérleget vonni. Meglátni hányszor tűnt már úgy, hogy elsüllyed a hajóm, s ennek ellenére még most is itt vagyok, s a nagy vizeken hajózom! :)

Azt kell élvezni ami éppen van. Most ez a délután Menoirral telt el. S régi történetekkel. Azt élvezem ami van. Mert aminek lennie kell, úgyis az lesz. Tehetek bármit, ha nem az a sorsom, hadakozhatok én bárhogy....az árral szemben nem lehet úszni. Élvezem inkább a Folyó adta szépségeket... Egyszer úgyis a Forráshoz érek. S minden jó lesz! Hamarabb, ha együttműködök és nem úszok ellen. Mert sodrásirányba lehet nem azon az úton ugyan, de hamarabb célhoz érhetek....



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése