Rozalinda Lelkecske

Apai nagymamámtól kaptam a blog címéül is használt Rozalinda Lelkecske becenevet.

Ezt az oldalt a sütési, főzési, szappankészítési azaz mindenféle alkotási tevékenységem kiírására kezdtem el használni, kiegészítve mindennapjaim élményeivel, lelkem rezdüléseivel.
Most már csak ez utóbbiak teszik ki írásaim nagy részét.

Imádok olvasni, futni, kirándulni, beszélgetni és nevetni!

Szeretem a pszichológiát, a spiritualitást és mindent ami közelebb vihet önmagamhoz.

2020. január 5., vasárnap

Széna ízű rántott semmi

Haladok... Pár nap alatt eljutottam oda, hogy én, a nagy szalonna, csülök, kolbi és minden jó zsíros finomság fogyasztója szinte csak vegán ételeket készítek és fogyasztok.

Most már nem használom az állati eredetű ételeket amik a hűtőben vannak. A fél tábla szalonnát odaadtam egy barátnőmnek. A fagyasztóban lévő sütni való kolbászokat anyumnak fogom odaadni, a téliszalámit pedig elcsomagolgatom majd Siminek a suliba. 

Humuszos zsemle rukkolával
Annyira jól meg tudom oldani az étkezéseket, hogy egyenlőre egyáltalán nem hiányoznak ezek az ételek. Köszönhető ezt talán annak is, hogy rájöttem, hogy a falásrohamok, a mindent felfalok őrületek mind szeretethiányból fakadnak és azt szolgálják pótolni. Persze, tudom, sokan szeretnek, napi 4-5 emberrel vagyok kapcsolatban, megkérdezik mi újság, hogy vagyok stb., de mint tudjuk ez azért nem ugyanaz... De most nem ez a téma. A lényeg, hogy mióta a vegán ételeket helyezem előtérbe, nincsen "zabálás". Egész egyszerűen ez egy szűrő ami lehetetlenné teszi, hogy bármit ami elém kerül felfaljam.
Most ott tartok, hogy semmi olyat nem eszem és vásárolok ami állati eredetű összetevőt tartalmaz. Ennek megfelelően ettem az elmúlt napokban LIDL-ben vásárolt humuszos zsömit rukkolával, máskor pedig belereszelt almával zabpelyhet reggelire. Vagy éppen ma készítettem tahinit (szezámmag pirítva, majd összeturmixolva olivával, pici fokhagymával, sóval, vízzel) és a vajas pirítósomra szórtam megpirított szezámmagot és rukkolát. Komolyan finom volt. Jól esett. Amit legközelebb ki akarok próbálni az a csicseriborsóból a "rántotta". Vettem fekete sót aminek elég büdös, kénes szaga van, s ennek köszönhetően állítólag tojásíze is, így ez lehet jó lesz...

Az elmúlt napokban ebédre készítettem rántott cukkinit, falafelt (Vegabond-os) és grillezett cukkinit is hús helyett. Köretként pedig volt sült krumpli ami ugye nem egy nagy bűvészet, illetve tegnap készítettem brokkolit édesburgonyával és nagyon kicsi barnarízzsel valamint jó sok petrezselyemmel. Ez még Somának is nagyon ízlett.  

Rántott cukkini sült krumplival és vegyes salátával
Visszatérve a húspótlókra, a rántás, a bunda menni fog. Sőt! Kifejezetten finom és jó ropogós volt a panír még másnap is a cukkinin. Ez köszönhető volt szerintem a csicseriborsónak amit magam daráltam össze, de kissé darabosra hagyva. Ezt összekevertem egy kis vízzel, hogy palacsintatészta sűrűségű tésztát kapjak, ebbe jöttek a cukkini karikák, majd zsemlemorzsába forgattam és kókuszolajban kisütöttem őket. Isteni lett! A cukkini. .... A bunda önmagában nem. Csicseriborsóból ne akarjatok rántott semmit készíteni mert már az illata sem jó, az íze meg.... Jesszus! Szóval mikor panírozáskor marad a liszt-tojás-zsemlemorzsából én azt össze szoktam kutyulni és kisütni. Ez nálunk a rántott semmi. Ugyanígy tettem most is. Ki is sült, gondoltam megszagolom, mint szinte mindent mielőtt megeszem. Nem kellett volna. Ahogy szétnyitottam, megéreztem a szénaszagot ami áradt belőle... Gondoltam azért mégiscsak megkóstolom. Ezt pedig már főleg nem kellett volna. Még sosem ettem szénát, de tuti olyan íze volt! Jesszus! De legalább már ezt is tudom. 

Ami viszont pozitív, hogy az Oreo keksz és persze a pattogatott kukorica is vegán. Úgyhogy a tegnap esti mozizás ugyanúgy történhetett meg mint ezidáig. 



Falafel brokkoli-édesburgonya-rízs-petrezselyem körettel és vegyes salátával



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése